با این 8 ویژگی مدیر مالی موفقی باشید!


عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان نرم افزار حسابداری و آدرس hnoviniha.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 87
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 3
:: باردید دیروز : 8
:: بازدید هفته : 116
:: بازدید ماه : 382
:: بازدید سال : 776
:: بازدید کلی : 3180

RSS

Powered By
loxblog.Com

نرم افزار حسابداری

با این 8 ویژگی مدیر مالی موفقی باشید!
دو شنبه 31 خرداد 1400 ساعت 10:31 | بازدید : 217 | نوشته ‌شده به دست المیرا ممحمدی | ( نظرات )

مدیر مالی، فردی است که مسئولیت سلامت مالی یک سازمان و یا شرکت بر عهده اوست. از طرف دیگر، چنین فردی در رشد یک ارگان، نقش قابل توجهی دارد. همگام شدن با پیشرفت‌های تکنولوژیک و هم‌چنین نظارت کامل بر امور مالی یک شرکت از جمله وظایف وی به شمار می‌رود. اگر این فرد بتواند وظایف خود را به نحو بهتر و شایسته‌تر به انجام برساند باعث پیشرفت در یک سازمان خواهد شد. استفاده از نرم افزار حسابداری هوشمند نوین می‌تواند به مدیران مالی کمک کند تا بتوانند مجموعه این وظایف خود را به خوبی انجام دهند و گزارش‌های مربوط به مسائل مالی و فعالیت‌های سرمایه گذاری را تهیه نمایند و در راستای اهداف مالی بلند مدت سازمان، استراتژی و برنامه مناسب، پیشنهاد دهند.

مدیران مالی می‌توانند به هیات مدیره یک شرکت کمک کنند تا آن‌ها بتوانند تصمیماتی را اتخاذ کنند که در سازمان و رشد و پیشرفت آن اثر گذار است. این افراد هم‌چنین لازم است به افراد تحت امر خود نیز کمک کنند تا بتوانند به راحتی از پس پیچ و خم‌های مدیریت مالی شرکت برآیند و بتوانند گزارش‌های پیچیده را حل و فصل نمایند. بهترین نرم افزار حسابداری در چنین شرایطی می‌تواند به کمک این افراد برآید تا از این طریق اندکی از بار مسئولیت‌های آن‌ها کاهش پیدا کند. این نرم افزار به نحوی طراحی شده که می‌تواند روند کار را برای این دسته از مدیران، تسهیل گرداند؛ چرا که در حقیقت مهم‌ترین کار مدیران مالی این است که با تکنولوژی و فناوری، همگام شوند تا بتوانند زمان ارائه گزارش‌های مالی را کوتاه‌تر گردانند.

مدیریت مالی چیست؟ (تعریف مدیریت مالی به زبان ساده)

مدیریت مالی عبارت است از: به کار گیری قواعد و مفاهیم اقتصادی؛ تا از این طریق بتوان به تصمیم گیری پرداخت و مسائل را حل و برطرف کرد. در حقیقت و به زبان ساده می‌توان گفت این عبارت، به معنای مدیریت اقتصاد کاربردی است. در گذشته مدیریت مالی هر کسب و کار توسط حسابداران و به صورت دستی با چک کردن و ثبت‌کردن دفاتر حسابداری انجام می‌شد اما امروزه و با پیشرفت دانش و تکنولوژی تقریبا می‌توان گفت که هیچ شرکت یا سازمانی بدون استفاده از سیستم حسابداری، داده‌های مالی خود را پیش نمی‌برد. در زمان حال نیز استفاده از نرم افزار حسابداری تحت وب رواج یافته و کار حسابداران و مدیران مالی را آسان کرده است. حسابداری انلاین کمک می‌کند تا به سادگی در هر مکان و زمان بتوانید به مدیریت مالی کسب و کارتان بپردازید.

مدیر مالی کیست؟

در حال حاضر، مدیریت مالی به عنوان سمتی ارزشمند در سازمان‌ها پذیرفته شده است. مدیر مالی در این شرکت‌ها کسی است که مسئولیت مدیریت، برنامه‌ریزی، کنترل و سازماندهی تمامی امور مالی را بر عهده دارد. چنین فردی برای انجام این امور باید دارای تخصص و تجربه کافی باشد. تمامی تصمیم‌گیری‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری بر روی دارایی‌های ثابت و جاری، با نظارت چنین فردی انجام می‌شود و در حقیقت، کیفیت انجام این امور، در افزایش و یا کاهش یافتن منابع بسیار اثر‌گذار است.

وظایف مدیران مالی در سازمان‌ها

از جمله مهم‌ترین وظایف مدیران مالی در سازمان‌ها، برآورد هزینه و سرمایه است. چراکه کسب و کار این افراد، به طور مستقیم با مقوله سرمایه و افزایش آن، در ارتباط است. این افراد در سازمان‌ها وظیفه دارند تا موجبات افزایش درآمد را فراهم نمایند و از طرف دیگر بسیاری از هزینه‌های جاری را بر اساس سرمایه کنونی، برآورد کنند. لازم است تا این افراد در تصمیم‌گیری‌های مالی خود برای شرکت مورد نظر، وضعیت فعلی کسب و کار را در نظر بگیرند و سپس سعی نمایند تا بر پایه مهم‌ترین نیازها و برای رفع آن‌ها هزینه کنند. توانمندی مدیران مالی یک سازمان برای بهینه‌سازی امور مالی نیز بسیار حائز اهمیت است. چنین افرادی هم‌چنین وظیفه دارند تا با انجام بررسی‌ها و تحلیل‌های لازم، ساختار سرمایه را مشخص کنند. تعیین منابع مالی نیز از دیگر وظایف مدیران مالی است.

اهداف مدیریت مالی

به طور کلی، هدف از مدیریت مالی در یک سازمان، بقای آن ارگان است. جلوگیری از بروز مشکلات مالی و ورشکستگی یک سازمان نیز از هدف‌هایی است که مدیریت مالی برای دستیابی به آن شکل گرفته است. پیشی گرفتن از رقبای کاری، به حداکثر رساندن میزان فروش، افزایش سهم بازار، به حداقل رساندن هزینه‌ها و به حداکثر رساندن سود و هم‌چنین افزایش دادن رشد پیوسته یک سازمان، از اهداف ایجاد این شغل در شرکت‌های مختلف به شمار می‌رود.

چگونه یک مدیر مالی موفق باشیم؟

برای اینکه بتوانید در شغل خود، یعنی در مدیریت مالی یک سازمان، به عنوان یک فرد موفق ظاهر شوید لازم است چند ویژگی اساسی داشته باشید. در ادامه به بیان 8 ویژگی لازم برای این موفقیت در این کسب و کار خواهیم پرداخت.

1- داشتن علم و تحصیلات مرتبط

مدیران مالی شرکت‌ها، باید بر فرآیندهای دقیق مالی و استانداردهای حسابداری، تسلط کافی داشته باشند. از این رو داشتن تحصیلات آکادمیک در این حوزه، ضروری است.

2- تجربه و مهارت حسابداری

علاوه بر تحصیلات تئوریک، چنین افرادی باید به میزان کافی، تجربه داشته باشند تا بتوانند بحران‌های ایجاد شده را حل کنند. در غیر این صورت، شرکت به ورشکستگی خواهد افتاد.

3-علم آموزی همیشگی

در علم حسابداری و مدیریت مالی، استراتژی‌ها به طور دائم در حال تغییرند. بنابراین مدیران مالی موفق، کسانی هستند که با ظهور هر استراتژی، آن را می‌آموزند و در محیط کار از آن استفاده می‌کنند.

4- در نظر گرفتن اهداف کوتاه مدت و بلند مدت

در نظر گرفتن این اهداف، به مدیران مالی کمک می‌کند تا بتوانند آینده را پیش بینی کنند و برای آن برنامه‌ریزی نمایند.

5- روابط عمومی بالا

مدیران موفق، همیشه خوش برخوردند و با اخلاق خوب به دیگران انگیزه فعالیت می‌دهند و با دیگر شرکت‌ها و مدیران مالی نیز تعامل خوبی برقرار می‌کنند.

6- دقیق بودن

این ویژگی از مشخصاتی است که کمک می‌کند تا مدیران مالی بتوانند جزئیات را به طور دقیق در نظر بگیرند. چراکه این کار با اعداد و ارقام دقیق سر وکار دارد.

7- همگام با دانش روز

مدیران مالی موفق، افرادی هستند که از فناوری‌های نوین از جمله انواع نرم افزارهای مالی بهره می‌برند تا کار خود را دقیق‌تر و با سهولت بیشتری انجام دهند.

8- مدیر و مدبر بودن، آینده نگری و مهارت حل مساله

دارا بودن این ویژگی‌ها کمک می‌کند تا مدیر بتواند با مشکلات رو به رو شود و قادر باشد به موقع، بحران‌های پیش آمده در محیط کار را حل و فصل نماید و با آینده‌نگری دقیق، از پیشرفت بیشتر آن‌ها جلوگیری کند.

سخن آخر

همان‌طور که گفته شد مدیریت مالی یک سازمان، کاری دشوار است و نیازمند تخصص و مهارت کافی است. از طرف دیگر میزان وظایفی که بر عهده این بخش است بسیار زیاد و طاقت فرسا است. بنابراین مدیران مالی، برای اینکه موفقیت بیشتری را کسب نمایند می‌توانند از فناوری‌های نو استفاده کنند تا از این طریق، اندکی از بار مسئولیت‌های خود را کاهش دهند. به کارگیری بهترین نرم افزارهای حسابداری هوشمند نوین می‌تواند به این افراد کمک کند تا در کسب وکار خود موفق باشند.

منبع:
[https://www.hnovin.com/successful-financial-manager-features/](https://www.hnovin.com/successful-financial-manager-features/)





:: برچسب‌ها: نرم افزار حسابداری , مدیریت مالی , مدیر مالی , هوشمند نوین , حسابداری ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: